Blog

Tachografy: konec ochrany a první pokuty

Tachografy: konec ochrany a první pokuty Podle právních předpisů o pracovní době řidičů a povinnosti používat záznamové zařízení, mohou být dopravci od 1. března pokutováni až do výše 30 000 eur za to, že nemají inteligentní tachograf 2. generace verze 2 (G2V2). Řidiči a dopravní společnosti měli dodatečně dva měsíce na to, aby se přizpůsobili…
Více

Jak inspekce získávají data z tachografů?

Jak inspekce získávají data z tachografů? Za necelých šest měsíců – 19. srpna – vstoupí v platnost povinné používání inteligentních tachografů druhé generace (G2V2) ve všech vozidlech provozujících mezinárodní dopravu v Evropské unii. Jedná se o další etapu změn, které mají zvýšit kontrolu nad pracovní dobou řidičů a zabránit manipulacím. V tomto článku vysvětlujeme, jaké údaje tachografy…
Více

Jakými pravidly se řídí 56denní silniční kontrola?

Jakými pravidly se řídí 56denní silniční kontrola? Další změny v mezinárodní dopravě – od 31. prosince 2024 musí řidiči v Evropské unii při silniční kontrole předložit údaje z tachografu za aktuální den a za předchozích 56 dní, což zdvojnásobuje předchozí období, které bylo předmětem kontroly. Nové předpisy znamenají větší odpovědnost pro dopravce a řidiče, kteří musí zajistit…
Více

Nové výzvy pro inteligentní tachografy

Nové výzvy pro inteligentní tachografy – problém s chybnou polohou GNSS Dne 6. února 2025 se konalo zasedání skupiny odborníků na tachografy, které uspořádala Evropská komise (EK) a Generální ředitelství pro mobilitu a dopravu (DG MOVE). . Jako člen této skupiny měla naše společnost tu čest zúčastnit se diskuse, kterou reprezentovali Małgorzata Pander, Mateusz Włoch a…
Více

Balíček mobility 2025

Balíček mobility 2025 – klíčové změny a jejich dopad na dopravce V rámci balíčku mobility se již několik let postupně zavádějí změny dopravních předpisů napříč celou Evropskou unií. V roce 2025 vstoupí v platnost další významné změny, které ovlivní organizaci dopravy a každodenní práci řidičů. Co mohou dopravci očekávat? Jak se nejlépe připravit na nadcházející předpisy?…
Více

Tachografy v dodávkách a inovace karet řidičů

Zasedání pracovní skupiny CORTE pro karty: tachografy v dodávkách a inovace karet řidičů Dne 27. ledna 2025 se konalo zasedání pracovní skupiny CORTE – karty, kterého se zúčastnili zástupci společností Inelo, Eurowag Group: Małgorzata Pander, Piotr Żółty a Mateusz Włoch. Hlavním tématem diskuse byla revize předpisů o tachografech a kartách řidičů v souvislosti se zaváděním…
Více

56 dní silničních kontrol – co by měli řidiči vědět?

56 dní silničních kontrol – co by měli řidiči vědět? Obsah Jaká pravidla se vztahují na kontrolu 56 dnů na silnici? Jaká je kontrola záznamů řidičů za období 56 dnů? Jaká práva mají řidiči během kontroly? Příklady porušení předpisů během 56denní silniční kontroly Jaké jsou sankce za závažné porušení předpisů? Rozsudek Soudního dvora EU a…
Více

Nařízení eFTI

Dne 9. ledna 2025 vstoupila v platnost první nařízení, která členským státům umožňují začít vytvářet své informační systémy v rámci příprav na bezpapírovou nákladní dopravu. Nové právní předpisy upřesňují pravidla pro tvorbu systémů a výměnu dat. Důležité je, že přechod na elektronické dokumenty se týká všech druhů nákladní dopravy: silniční, železniční, letecké a dokonce i…
Více

Překročení rychlosti v Holandsku

Jaké jsou pokuty za překročení rychlosti v Nizozemsku? Víte, že se v blízké budoucnosti plánuje zavedení digitálního evropského řidičského průkazu? Podle nového systému bude zákaz řízení vydaný jedním členským státem platit i v ostatních zemích EU. To je vhodná příležitost podívat se na pravidla v Evropě ještě podrobněji. V tomto článku se podíváme na dopravní…
Více

Minimální mzda řidičů v EU

Informace o minimální mzdě řidičů v EU najdete na webu www.milog.cz http://www.milog.cz Post Views: 48